Το έργο «Χωρίς Τίτλο» προστέθηκε στη συλλογή του Ιδρύματος το 2004
Πιστεύοντας στο ρόλο και τη σημασία της φωτομηχανικής, ο εικαστικός Νίκος Κεσσανλής (1930-2004) διαμόρφωσε ένα ξεχωριστό είδος έκφρασης και μια νέα εικονογραφία, βασισμένη στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, συμβάλλοντας σημαντικά στην αποδοχή της φωτογραφίας ως τέχνης, τουλάχιστον όπως αυτή ορίζεται από τον θεσμό των μουσείων και των γκαλερί. Το «Χωρίς Τίτλο» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της εικαστικής πρακτικής του Κεσσανλή και ανήκει στη σειρά έργων Φαντασμαγορίες. Εικόνες που παραπέμπουν στο θέατρο σκιών ή στις σκιές της αισθητής εμπειρίας από το σπήλαιο της Πολιτείας του Πλάτωνα, οι Φαντασμαγορίες της Ταυτότητας θέτουν ερωτήματα επάνω στη σχέση μας με την πραγματικότητα. Και αν η φωτογραφία ήρθε ως μέσο καταγραφής να δώσει την απάντηση στο θεμελιακό θεωρητικό πρόβλημα που αφορά τη σχέση της εικόνας με το πρωτότυπο, προβάλλοντας την αντικειμενικότητά της και λειτουργώντας ως αποθήκη χρόνου και μνήμης, δεν συμβαίνει το ίδιο με την φωτογραφική εικονογραφία του Κεσσανλή. Εδώ δεν τονίζεται η μεταφυσική διάσταση της φωτογραφίας, ούτε η δυνατότητά της να εκτοπίσει το πρωτότυπο από το προσκήνιο.